Senin, 10 Desember 2012

Andai...

Andai kamu tahu apa yang aku fikirkan.
Andai aku tahu apa yang kamu fikirkan.
Andai dia tahu apa yang aku fikirkan.
Andai dia tahu apa yang kamu fikirkan.
Andai kita tahu apa yang dia fikirkan.
Andai dia tahu apa yang mereka fikirkan.
Andai mereka tahu apa yang dia fikirkan.
Andai kalian tahu...

Andai kamu mengerti apa yang aku rasakan.
Andai aku mengerti apa yang kamu rasakan.
Andai dia mengerti apa yang aku rasakan.
Andai dia mengerti apa yang kamu rasakan.
Andai kita mengerti apa yang dia rasakan.
Andai dia mengerti apa yang mereka rasakan.
Andai mereka mengerti apa yang dia rasakan.
Andai kalian mengerti...

Andai saja semua orang paham, maka kita tak akan memiliki frasa "salah paham". Sayangnya tidak. Semua terlalu rumit untuk dijelaskan. Segalanya terlampau sulit untuk dimengerti. Hingga aku dan kamu berjauh-jauhan. Mereka yang saling mendendam. Dan dia tetap terdiam. Lalu semuanya semakin tak baik-baik saja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar